sobota, 23 maja 2009

Ciecierzyca z warzywami po azjatycku

Ciecierzyca jest prawdziwą bombą białkowo-węglowodanową. Zawiera witaminy w grupy B, jest bardzo bogata w błonnik. Kształtem przypomina orzechy włoskie i ma lekko orzechowy posmak, stąd też nazywana jest grochem włoskim. W Polsce stosowana jako pasza dla zwierząt :-) jest bardzo ważnym elementem kuchni bliskiego wschodu, a także hiszpańskiej, włoskiej i greckiej.

Mój pierwszy raz z ciecierzycą był dokładnie rok temu. Bo wtedy właśnie rozpoczęłam swoją przygodę z MM. Dziś już nie trzymam się diety tak rygorystycznie, ale pozostały mi pewne nawyki. I pewne smaki.

Jem zdecydowanie więcej warzyw, zarówno w postaci surowej, jak i tych gotowanych na parze. Staranniej dobieram składniki jadłospisu, zwracając uwagę, aby dieta była zróżnicowana, a organizm otrzymywał jak najwięcej witamin i minerałów :-)

I czuję się lepiej. Być może to co robię działa jak placebo, a może jednak coś w tym jest. Nie myślę o tym, przeszłam nad tym do porządku dziennego ;-)


Ciecierzycę można przygotować na wiele sposobów. Doskonale sprawdza się zarówno jako składnik sałatek, zup kremów, curry czy jako przekąska (prażona w piekarniku z przyprawami). Dziś przygotowałam ciecierzycę na sposób azjatycki. Smażona w woku z dodatkiem cebuli, czosnku, papryki, fasolki szparagowej i przypraw.
Gorące, sycące, aromatyczne i baaaardzo szybkie danie :-)


Polecam!

Potrawa zgodna z MM.


Ciecierzyca z warzywami po azjatycku (2 porcje)
* 50g suchej ciecierzycy
* 1 łyżka oliwy

* 1 duża cebula, pokrojona w piórka
* 2 ząbki czosnku

* pół czerwonej papryki, pokrojonej w kostkę
* 3 garście fasolki szparagowej (może być mrożona), pociętej w 3 cm kawałki
* 1 papryczka chili, drobno posiekana

* 150 ml przecieru lub soku pomidorowego (użyłam soku pozostałego z pomidorów z puszki)

* pół łyżeczki tartego imbiru

* szczypta mielonej kolendry
* szczypta kuminu


Ciecierzycę wypłukać, namoczyć w zimnej wodzie na 12-16 godzin, ugotować do miękkości (ok. 40 minut).
Jeżeli korzystamy z mrożonej fasolki szparagowej, lekko ją podgotować na parze.


Oliwę rozgrzać w woku, dodać cebulę i czosnek. Smażyć na dużym ogniu ok. 2 minuty, aż cebula mocno się zrumieni. Dodać paprykę, fasolkę i chili, smażyć aż pokryją się ciemnymi plamkami. Dodać ugotowaną ciecierzycę, przecier pomidorowy i przyprawy, dusić ok. 3-4 minuty, aż danie będzie gorące.
Można podać z ryżem ugotowanym na sypko.

3 komentarze:

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

brzmi pysznie, ja swoją przygodę z ciecierzycą rozpoczęłam już dawno i nadal króluje ona w mojej kuchni

Majana pisze...

Jak pyszniutko i kolorowo! Mniam!:))

Joanna pisze...

przepiękne...
takie kolorowe...