sobota, 7 marca 2009

Ciasto z wiśniami i płatkami owsianymi. Superszybkie.



Zainspirowana pozytywnymi recenzjami tego ciasta na forum CinCin, postanowiłam upiec je dzisiejszego poranka. Przygotowanie trwa kilka minut, piecze się równie szybko, a na ciepło smakuje wyśmienicie. Na zimno wcale nie gorzej :-)

To ekspresowe ciasto jest miękkie, wilgotne, pachnie cytrynowo-kokosowo :o) Posypka z wiórków kokosowych, cukru i płatków owsianych podczas pieczenia robi się krucha, co czyni ciasto jeszcze bardziej atrakcyjnym :)

Ciasto jest bardzo proste w przygotowaniu. Składniki są równie proste i wydają się takie zdrowe: płatki owsiane, mąka graham i wiśnie :o) Gotowa masa jest bardzo gęsta, więc wiśnie nie opadają na dno, tylko zostają dokładnie tam gdzie je umiejscowimy :-)
Płatki w posypce można zastąpić posiekanymi migdałami lub dowolnymi orzechami.



Superszybkie ciasto z wiśniami
* 150g miękkiego masła

* 110g cukru

* 2 jajka

* sok, miąższ i skórka otarta z połowy cytryny

* 100g mąki (użyłam 50g mąki pszennej i 50g mąki pszennej graham)

* 125g płatków owsianych

* 1 łyżeczka proszku do pieczenia

* 200g wiśni

Posypka
(składniki zmieszać)

* 25g wiórków kokosowych (migdałów, orzechów)

* 25g cukru

* 2 łyżki płatków owsianych


Do pieczenia:
tortownica o średnicy 20 cm (w oryginale 22-24 cm), wysmarowana masłem (spód wyłożyłam folią aluminiową)


Jeśli używamy wiśni mrożonych, należy je rozmrozić i dokładnie osączyć na sicie.

Masło z cukrem utrzeć na jasną masę, dodać cytrynę i wbijać po jednym jajku cały czas miksując. Stopniowo dodawać mąkę, proszek do pieczenia i płatki, cały czas miksując. Wyłożyć do przygotowanej formy, wiśnie delikatnie powciskać i posypać posypką.
Piec w temperaturze 180 stopni ok. 25-35 min (piekłam ok. 40 minut), do suchego patyczka.



16 komentarzy:

Konsti pisze...

Fajne, zapisuje do wyprobowania!

asieja pisze...

superśliczne!
uwielbiam płatki owsiane

ps. dzisiaj zrobiłam Twoje flornetynki.. wkrótce umieszczę na blogu;-)

Majana pisze...

Swietne , szybkie, pyszne i śliczne ciasto! Koniecznie do wypróbowania :))
Pozdrówki.

margot pisze...

aż pachnie przez monitor to ciasto

Anonimowy pisze...

Mniam :)! Cudowne ciasto :). A to połączenie wiśni z płatkami owsianymi... Ahh, musi być pyszne :).

Tilianara pisze...

Mmmm, bardzo apetyczne ciasto i mojemu mężowi pewnie by się bardzo spodobało, bo on wszystko z wiśniami wcina bardzo chętnie :) ja zresztą też :) Przepis już wydrukowany :)

agata pisze...

Konsti, koniecznie spróbuj, u nas zniknęło równie szybko jak się pojawiło :)

asieja, cieszę się, mam nadzieję, że smakowały. Czekam na wpis z niecierpliwością :o)

majanko, do tego ma pozytywne recenzje i na pewno się uda :-) czego chcieć więcej?

margot, kto jak kto, ale Ty doskonale wiesz jak ono pachnie :o) i jak smakuje!

olala- jest pyszne :)

Tili, zastanawiam się, czy nie mamy w domu tego samego mężczyzny... bułkożerca, wiśniożerca... :D

Eve.eire pisze...

Szczena mi opadla. Bardzo apetyczne.

Anonimowy pisze...

Przepysznie się prezentuje!

Anonimowy pisze...

świetny przepis, ale skąd wziąć wiśnie w marcu?

agata pisze...

dziewczyno-z-sasiedztwa :)moje były z zamrażalnika :-) a w sezonie zazwyczaj z drzewa lub, w ostateczności można kupić na targu :)
pozdrawiam

Anonimowy pisze...

w sezonie to każdy wie, ale w marcu? dzięki za odpowiedź

agata pisze...

jeśli znajdziesz mrożone gdzieś w sklepowych zamrażarkach to myślę, że śmiało możesz dodać :)
też będę musiała poszukać, bo moje zapasy właśnie się skończyły :-)

Waniliowa Chmurka pisze...

Bardzo fajne to ciasto:)Niedługo się na nie skuszę:)-bo już widzę,że warto!:D

agata pisze...

Olcia, smakowało wszystkim, więc warto spróbować. Do tego jest bardzo łatwe :)

Anonimowy pisze...

wygląda świetnie! Czy można zamiast masła dodać mleko roślinne albo chociaż zmniejszyć jakoś ilość masła? i makę pszenną zamienić na owsianą, jaglaną lub gryczaną?