poniedziałek, 10 listopada 2008

Czekoladowo-orzechowe kokosanki


Ciasteczka, które wczoraj upiekłam to moja druga propozycja w Orzechowym Tygodniu. Piekąc je wzorowałam się na przepisie wypatrzonym na blogu "Moje wypieki", ale wprowadziłam własne modyfikacje.
Te czekoladowo- orzechowe kokosanki mają miękkie wnętrze i są naprawdę baaarrrdzzoooo moooocnooo czekoladowe :) Mają tę zaletę, że są bardzo słodkie i nie można ich zjeść zbyt dużo na raz... a może wadę...? :) Co by nie pisać pachną i smakują obłędnie i... długo pozostają na zębach :)

Kokosanki czekoladowo-kokosowe:
* 1 puszka słodzonego mleka skondensowanego (400-450g)
* 100g czekolady deserowej lub gorzkiej
* 4 łyżki kakao naturalnego
* 200g wiórek kokosowych
* 50g płatków owsianych
* posiekane orzechu włoskie i migdały (razem pół szklanki)
* 1 łyżeczka esencji migdałowej
* 1 łyżeczka esencji waniliowej (niekoniecznie)

Do pieczenia: blacha wyłożona papierem do pieczenia.

Mleko wlać do garnuszka i podgrzewać na małym ogniu z kosteczkami czekolady, aż się dokładnie rozpuszczą. Zestawić z ognia. Dodać pozostałe składniki i dokładnie połączyć. Masa powinna być dość zwarta, tak żeby dało się formować "nierozpływające się" kulki.
Za pomocą dwóch łyżek stołowych formować kulki i układać na blasze w odstępach 3-4 cm. Można posypać płatkami lub wiórkami. Piec ok. 10-12 minut w temperaturze 200 stopni. Zdejmować z papieru po upływie 2-3 minut.



Brak komentarzy: